Prywatny Ośrodek Leczenia Uzależnień i Współuzależnienia

533 221 555 czynne 24/7 You Tube Google Plus

czwartek, 28 styczeń 2016

Naturalne antydepresanty

Zamiast faszerować się kolejną porcją leków, które mają ci poprawić humor, odstresować i rozluźnić, lepiej poszukać naturalnych antydepresantów. Zawiera je bowiem wiele produktów, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Kojący wpływ na huśtawki nastrojów ma również słońce.

Z domowej kuchni

Depresja jest jednym z najczęściej diagnozowanych schorzeń psychicznych we współczesnym społeczeństwie. Choć głównie cierpią na nią kobiety, nie omija ona również mężczyzn i dzieci. Jeśli jest nieleczona, może się nasilać. Poza środkami farmakologicznymi i psychoterapią warto sięgnąć po naturalne antydepresanty prosto z …domowej kuchni. Wśród nich są m.in.:

  • - pestki dyni – to bardzo bogate źródło kwasów omega-3, wpływają pozytywnie na organizm, zmniejszając stres, poprawiając samopoczucie oraz likwidując stany zapalne. Nasiona dyni dodatkowo zawierają błonnik, który z kolei wpływa na zmniejszone odczuwanie głodu oraz ułatwia procesy trawienne. Dzięki nim poprawiamy więc ogólnie kondycję psychiczną i fizyczną,
  • - awokado – jedząc ten owoc w sałatkach, pastach na kanapki itp. dostarczamy organizmowi zdrowych kwasów tłuszczowych oraz serotoniny. Wpływa pozytywnie na nasz układ nerwowy, gdyż zawiera także potas i kwas foliowy,
  • - szafran – idealnie spisuje się jako antidotum na huśtawkę nastrojów, uczucie przygnębienia, napięcie przedmiesiączkowe. To przyprawa o właściwościach antydepresyjnych, skutecznie poprawiająca nastrój,
  • - kokos – już jego zapach działa na nas uspokajająco, obniża ciśnienie we krwi, dlatego warto zjadać desery kokosowe, dodać go do owsianki czy wypić koktajl,
  • - ryby – dobre samopoczucie można osiągnąć również jedząc łososia, makrelę, tuńczyka, sardynki i inne ryby, które są bogate w kwasy omega-3. Dzięki nim rośnie poziom serotoniny i dopaminy. A te dwa hormony odpowiadają właśnie za dobre samopoczucie. Dlatego warto jeść ryby nawet 2-3 razy w tygodniu,
  • - czekolada – dla samotnych, przygnębionych nie ma lepszego przyjaciela. Magnez, który zawiera czekolada, wpływa kojąco na nerwy i uspokaja. Ten smakołyk zawiera także tryptofan – substancję łagodząca objawy depresji. Związki, które zawiera ten słodki przysmak, podnoszą poziom serotoniny, dopaminy oraz endorfin.

Kąpiel słoneczna

Lekarstwem na depresję czy stany depresyjne jest – poza smacznym jedzeniem – również słońce. Niedobór witaminy D, która produkowana jest w naszym organizmie pod wpływem promieni słonecznych, może wywoływać huśtawkę nastroju, przygnębienie, zmęczenie oraz kłopoty ze snem. Kąpiel słoneczna (oczywiście w umiarze) to jeden z najskuteczniejszych antydepresantów, który przy tym nic nie kosztuje. Poprawia również funkcjonowanie naszego układu immunologicznego. Słońce wpływa na poziom enkefalin w skórze, które pomagają zmniejszyć poziom bólu oraz poprawić nasze samopoczucie.

Chcąc jak najszybciej wyjść ze stanów zmęczenia, przygnębienia, huśtawki nastrojów, warto jak najczęściej sięgać po naturalne antydepresanty. Zmniejszymy tym samym objawy depresji lub nawet całkowicie jej zapobiegniemy.

Skomentuj